64

LEMON VOELT ZICH HELEMAAL THUIS MET EEN EIGEN SHOWROOM IN AMSTERDAM TEKST EN BEELD LEMON De geleidelijke internationale expansie van Lemon is op vrijwel dezelfde manier benaderd als het Zuid-Afrikaanse merk zijn ontwerpen benadert: bewust en weloverwogen. Toen Lemon besloot om in 2020 een ‘basis station’ in Europa te openen, richtten ze zich op Amsterdam. Zorgvuldig geselecteerd vanwege de centrale ligging, toegankelijkheid, ontwerpcultuur én de bestaande relaties, die daar in de loop van de tijd waren gevormd… HET ULTIEME DORPSGEVOEL Maar er was meer. Amsterdam gaf Kevin Frankental, medeoprichter en Head of Design, energie en een gevoel van vertrouwdheid. De overgang verliep daarom heel soepel en natuurlijk. “Amsterdam voelt als een klein dorp. De design scene is relatief klein en persoonlijk, wat ons erg deed denken aan hoe we in Kaapstad en Johannesburg werken, in die zin dat klanten na verloop van tijd vrienden worden en we sterke, betekenisvolle relaties met hen opbouwen, hetgeen resulteert in zowel mooie samenwerkingen als mooi werk. Dat gegeven heeft een grote invloed gehad op de beslissing voor een showroom in Amsterdam.” FOCUS OP VAKMANSCHAP Het hebben van een fysieke showroom in Europa werd ook noodzakelijk. “Naast de vraag om snel en gemakkelijk toegang te hebben tot het fysieke 64 HOTSPOTS

65 Publizr Home


You need flash player to view this online publication