“DE DESIGN SCENE IN AMSTERDAM IS KLEIN EN PERSOONLIJK. HET DOET ONS DENKEN AAN HOE WE WERKEN IN KAAPSTAD EN JOHANNESBURG.” product, vond ik het belangrijk om de waarden van het merk ook echt te kunnen communiceren. Eén ding dat we weten, is dat het bij producten zoals die van ons niet uitmaakt welke afbeeldingen je iemand laat zien; zonder ze persoonlijk te zien, is het gewoon moeilijk te beoordelen. We richten ons zó sterk op vakmanschap en de kwaliteit van onze materialen, dat het dichtbij bekijken van de objecten echt cruciaal is.” WARM, COMFORTABEL EN HUISELIJK De showroom in Amsterdam moest ook aanspreken op context en cultuur. “Ik wilde dat we zouden integreren in de gemeenschap. Het was dus belangrijk dat we een locatie kozen, die het gemakkelijk maakte voor lokale ontwerpers en bezoekers van elders in Europa om toegang te krijgen – of het nu per fiets, auto of openbaar vervoer is – terwijl ondergedompeld in de rijke cultuur die de stad te bieden heeft. We hebben geprobeerd een ruimte te creëren die warm, comfortabel en gezellig voelt. Of het nu om een kantoor, hotel of huis gaat; we willen gevoel uitstralen dat het hier vandaan komt.” “One thing we know, is that with products like ours, it doesn't matter what images you show someone, it's hard to truly appreciate without seeing them in person.” Jaco van Staden, Sales Director Lemon Lemon Amsterdam Herengracht 141 1e verdieping 1015 BH Amsterdam info@lemoncollection.co.za 65
66 Publizr Home