51

KLANT IS KONING - CONTENT IS KEY Gefeliciteerd, je hebt je klant een goede ervaring gegeven. Nu is hij of zij loyaal aan jouw merk. Betrokken. Een ambassadeur misschien. Maar wees alert in deze loyaliteitsfase, want wellicht start het hele proces wel weer opnieuw. Met dezelfde klant, of met een nieuwe, of een ander product, al dan niet middels een aanbeveling:- ) COLLECT & CONNECT Het verzamelen en analyseren van consumentengegevens vormen de basis van het creëren van een consumentbewuste cultuur en het leveren van bruikbare inzichten, die zakelijke impact genereren en waarde toevoegen, aldus Ipsos. Maar ze zijn waardeloos als je ze niet ‘verbindt’ aan je collega’s; de verkopers, content creators, marketing managers en andere stakeholders. Pas dan wordt data een strategische partner, waarmee je kunt ontwikkelen en sturen. CONTENT IS KEY! De laatste stap om op niveau ‘conscious-proof’ te komen en die klantreis zoveel mogelijk te beïnvloeden om jouw potentieel te benutten, is het op strategische wijze plaatsen van de juiste content met de juiste middelen en via de juiste kanalen voor elke fase van de klantreis van allergrootst belang. De klant is koning maar de content is key! HOE IDENTIFICEER JE HIATEN IN JE COMMUNICATIE? Je hebt nu inzicht in hoe een klantreis eruit ziet en je weet wanneer contactmomenten plaatsvinden. Nu dien je de hiaten in je communicatie te identificeren. Hiervoor moet je in contact komen met de klant en zijn of haar feedback vragen. Waarom was je op zoek naar een nieuw product? Hoe heb je gezocht? Hoe heb je mijn bedrijf gevonden? Wat viel je op tijdens het aankoopproces? En waarom koos je voor mijn bedrijf / product / dienst? Het goed luisteren naar deze feedback is van onschatbare waarde. HULPTROEPEN INROEPEN? Associates Des Arts ondersteunt ondernemers binnen de interieur- en kunstbranche van begin tot eind ten aanzien van strategisch communiceren. Dat begint bij een sterk marketing- en communicatieplan. Daarbij wordt advies gegeven over media selectie (online en fysiek), content ontwikkeling en communicatie planning. Vervolgens is het mogelijk dat Associates Des Arts tevens de praktische uitvoering op zich neemt én de data-analyse alsmede het beheer. Zij geven de specifieke benadering die het vraagt, omdat zij de branche en de doelgroepen kennen én beschikken over relevante ervaring en eigen mediakanalen en communicatiemiddelen. Deze combinatie maakt Associates Des Arts onderscheidend. Ga je ook voor conscious-proof? Stuur dan een mail naar ruud@associatesdesarts.com voor meer informatie. 51

52 Publizr Home


You need flash player to view this online publication