VOLGENDE EDITIE - CONSUMER CONSCIOUSNESS - TEKST MASCHA EKKEL I BEELD 123RF.COM Nu de wereld volatieler is geworden, is het belangrijk dat bedrijven reageren op veranderend consumentengedrag. Bedrijven met een hoog consumentenbewustzijn of –gerichtheid zijn beter afgestemd op de behoeften van de consument en wendbaarder ten aanzien van klantbehoeften en marktverstoringen. Bedrijven gebruiken doorgaans verschillende strategieën om dichter bij de consument te komen, zoals bijvoorbeeld klantgerichtheid. Deze strategieën leiden echter niet allemaal naar een goede consumentgerichte- of -bewuste organisatie. Associates Des Arts gelooft in een holistische aanpak, waarbij de consument centraal wordt gesteld. Volgens ons heeft een consumentengerichte- en -bewuste organisatie: 1) beschikking over en inzicht in consumentengegevens, 2) een online en fysiek platform om nieuwe inzichten te creëren en te delen, en 3) inzicht in geleerde lessen zodat deze kunnen worden teruggekoppeld naar zowel het platform als naar je eigen organisatie. Hoe speel jij in op het gedrag van de consument? En hoe wendbaar ben je eigenlijk écht als het gaat om klantbehoeften of marktverstoringen? Stel jij de consument centraal in termen van je bedrijfsstrategieën en wat is daarbij jouw visie? Deel het met ons in de volgende editie! Stuur een email naar info@leemwonen.nl voor meer informatie over publiceren en adverteren. 40
40 Publizr Home