12

BRAND VAN EGMOND OVER HET OPROEPEN VAN EMOTIES IN EEN ONLINE WERELD TEKST MASCHA EKKEL I BEELD BRAND VAN EGMOND William Brand, oprichter en ontwerper van Brand van Egmond, maakt al ruim 30 jaar lichtsculpturen voor residenties en openbare ruimtes. Als geen ander weet hij in het oog springende creaties te maken, die men – net zoals kunst – dient te ervaren. Zijn uitgesproken, verrassende en soms sensuele sculpturen van licht zijn gemaakt om emoties op te roepen en om de identiteit van een ruimte te versterken.   ging in gesprek met Brand van Egmond over het oproepen van emoties in een online wereld. WAT IS PRECIES JULLIE VISIE TEN AANZIEN VAN ONLINE ZICHTBAARHEID? William Brand: “Online zichtbaarheid en digitale communicatie is onmisbaar geworden. Dat geldt ook voor ons atelier. Ons clientèle is internationaal en veelvuldig online actief; op basis van onze digitale aanwezigheid krijgen wij aanvragen uit de verste hoeken van de wereld en raken we in contact met mensen die we niet op een andere wijze, bijvoorbeeld door een beurs of advertentie, zouden kunnen ontmoeten. Tegelijkertijd blijft het een uitdaging om deze doelgroepen eenzelfde ervaring te bieden als degenen die onze lichtsculpturen in het echt zien. Het is niet zonder reden dat wij dagelijks cliënten in ons atelier in Naarden ontvangen, waarvan sommigen speciaal komen binnenvliegen. Vorige week kwam een echtpaar per auto uit Genève, omdat ze een nieuwe collectie van onze hand, die nog niet in Zwitserland te vinden is, wilden zien. 12 

13 Publizr Home


You need flash player to view this online publication